شستشوی انواع فرش دستباف با دستگاه های تمام اتوماتیک و مکانیزه

فرش دستبافت از گذشته های دور در بین مردم ایران ارزش بسیار بالایی داشته است و جزء هدایای نفیس و گرانقیمت به حساب می آمد. هنر دست زنان و مردان که اصالت و زیبایی را در تار و پود خود جای داده است و تاثیر چشمگیری در دکوراسیون داخلی ایفا می کند. امروزه نیز بسیاری از افراد در منزل برای داشتن دیزاینی خاص و بی نظیر از فرش دستبافت استفاده می کنند. یکی از دغدغه های این افراد نحوه شستن فرش دستبافت می باشد و همیشه به دنبال پیدا کردن قالیشویی معتبر هستند تا با خیالی آسوده فرش ارزشمند خود را به آن ها بسپارند، بدون اینکه هیچ اتفاقی برای فرش رخ دهد. در ادامه این مقاله به شما کمک می کنیم تا بتوانید بهترین قالیشویی را برای شستشوی فرش دستباف را پیدا کنید. پس با ما همراه باشید.

برای شستن فرش دستبافت تخصص و تجربه قالیشویی اهمیت زیادی دارد، چرا که الیاف ها و رنگ های استفاده شده در بافت این نوع فرش ها نسبت به فرش های ماشینی کاملا متفاوت هستند و نیازمند توجه بیشتری می باشند تا هیچ آسیبی به آن ها وارد نشود. نوع ابریشم و نخ هایی که با شیوه های خاصی رنگ آمیزی شده اند، بسیار متنوع هستند و باید قبل از شستشو به خوبی تشخیص داده شوند تا از روش های درستی برای شستشو استفاده کنند و زیبایی و رنگ های فرش حفظ شود. در حقیقت به علت دقت زیاد و ظرافتی که در زمان بافتن فرش ها به کار رفته و همین طور قیمت بسیار بالای آن، این فرش ها شیوه شستشوی خاصی دارد. از این رو بهترین نتیجه را وقتی خواهید گرفت، که از قالیشویی معتبر فرش دستبافت کمک بگیرید.

اهمیت شستشوی فرش های دستباف

تمیزی و نظافت فرش ها تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی منزل و حتی گاها محل کار دارد. با توجه به این که معمولا فرش را کف زمین پهن می کنند، اما گاهی برخی ترجیح می دهند فرش دستبافت را به عنوان تابلو فرش برای دیزاین دیوار استفاده کنند. در هر صورت فرش ها در فواصل زمانی مختلفی نیاز به شستشو خواهند داشت.

استفاده بلند مدت و رفت و آمد روی فرش موجب کدر شدن و کثیفی آن خواهد شد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که همیشه و به طور روتین اقدام به جارو برقی زدن می کنید، هم نیاز به هماهنگی با قالیشویی فرش دستبافت دارید، چرا که بسیاری از گرد و خاک های جمع شده در قسمت زیرین تار و پود و یا ریشه فرش حتی با جارو زدن نیز تمیز نمی شود و نیاز به شستن اصولی و دقیق دارند تا از آسیب به بافت اصلی فرش و همچنین به وجود آمدن برخی باکتری ها جلوگیری نماید.

خوب است بدانید به وجود آمدن باکتری ها در داخل بافت فرش علاوه بر این که طول عمر مفید فرش دستبافت را کم می کند، موجب ایجاد بیماری های زمینه ای زیادی می شود و برای افراد خانواده مشکل ساز خواهد شد. به خصوص اگر نوزاد و کودک در منزل دارید بهتر است از قالیشویی با تجربه ای برای شستن فرش ها خدمات بگیرید. اگر هم جزء آن دسته از افرادی هستید که در فاصله های زمانی طولانی اقدام به تمیزی و جارو زدن فرش می کنید، با توجه به موارد ذکر شده بهتر است هر چه زودتر با یک قالیشویی معتبر فرش دستبافت برای شستن فرش ها هماهنگ کنید و این کار را در روتین نظافتی منزل قرار دهید تا همیشه فرش هایی تمیز داشته باشید.

قالیشویی مجاز تهران

شستن فرش توسط قالیشویی معتبر فرش دستبافت

این روزها قالیشویی ها با داشتن بهترین دستگاه های شستشوی فرش دستباف اقدام به شستن این نوع فرش ها می کنند. در واقع کمتر کسی را پیدا می کنید که با روش های سنتی فرش ها را بشورد. وقتی فرش دستبافتی را به قالیشویی می سپارید، قبل از هر اقدامی، متخصصین اقدام به بررسی وتشخیص نوع الیاف فرش می کنند تا با توجه به آن روش شستشو با دستگاه مورد نظر و همین طور شوینده مناسب را مشخص کنند. این کار باعث می شود هیچ آسیبی به بافت، رنگ و زیبایی فرش دستبافت شما وارد نشود و طول عمر فرش شما افزایش یابد. بنابراین انتخاب بهترین قالیشویی عضو اتحادیه برای فرش دستبافت اهمیت زیادی دارد.

در زمان شستشوی فرش دستباف در قالیشویی عضو اتحادیه برای فرش دستبافت که تجهیزات و دستگاه های به روز و جدیدی دارند به دمای آب، نوع شوینده و برند آن، میزان مواد شوینده مورد نیاز فرش با توجه به متراژ و حتی فشار آب توجه می شود و تحت نظر متخصصین با تجربه صورت می گیرد. همین امر باعث می شود به فرش شما هیچ آسیبی وارد نشود.

در شرکت های قالیشویی مرحله خشک کردن فرش های دستبافت نیز به وسیله دستگاه های مخصوصی انجام می شود. به همین علت با وجود الیاف های طبیعی فرش های دستبافت، هیچ گونه تداخل و ترکیب رنگی را بعد شستن آن ها مشاهده نخواهید کرد. علاوه بر این کیفیت و درخشش رنگ ها نیز حفظ می شوند. روش شستشوی انواع فرش دستبافت با یکدیگر متفاوت است و نیاز به علم و تخصص کافی در این حوزه دارد، که قالیشویی می تواند بهترین گزینه برای این کار باشد.

شستشوی فرش دستباف

در چه زمان هایی فرش نیاز به شستن دارد؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که زیاد مهمانی در منزل دارید، بهتر است در فواصل زمانی کمتری از قالیشویی ها برای شستن فرش ها کمک بگیرید، چرا که این کار از آسیب دیدن و خراب شدن فرش به مرور زمان جلوگیری می کند و طول عمر مفید فرش را افزایش قابل توجهی می دهد. محل قرار گیری فرش ها در منزل به راحتی زمان شستن فرش دستبافت را مشخص می کند، این که چقدر در مسیر رفت و آمد است و در سالن یا راهرو خانه پهن شده باشد، میزان گرد و غبار و آلودگی متفاوتی را جذب می نماید و نیاز به رسیدگی بیشتری دارد. بسیاری از افرادی که کودک در خانه دارند، نسبت به سایر افراد نیاز بیشتری به قالیشویی پیدا می کنند.

حتی در مواردی ممکن است کودک در زمان غذا خوردن، ناخواسته غذا را بر روی فرش دستبافت بریزد و یا لیوان آب میوه یا سایر نوشیدنی ها بر روی فرش ریخته شود. متخصصین حوزه قالیشویی به شما پیشنهاد می کنند در این زمان بهترین کار تماس و هماهنگی با قالیشویی معتبر فرش دستبافت است تا با توجه به نوع فرش و رنگ الیاف ها از شوینده و لکه بر های مناسب استفاده کنند تا هم لکه ها پاک شود و هم سلامت فرش تضمین شده باشد. هرگز در این مواقع اقدام به استفاده از مواد سفید کننده یا لکه بر های موجود در منزل نکنید، چون بی شک به فرش دستبافت گرانقیمت و ارزشمندتان آسیب جبران ناپذیری وارد می کنید. بنابراین بعد از لکه شدن بلافاصله به کمک قالیشویی فرش خود را همانند روز اول تمیز نمائید. در این موقعیت از دست ندادن زمان بسیار اهمیت دارد، زیرا باقی ماندن لکه ها به مدت طولانی موجب ثابت شدن آن بر روی بافت فرش خواهد شد و تمیزی آن را مشکل ساز می کند. با این وجود قالیشویی های معتبر با داشتن دستگاه های جدید به خوبی این مسئله را بر طرف می نمایند.

 

فرش دستبافت خود را برای شستشو به قالیشویی بسپارید!

این روزها با توجه به آپارتمانی شدن خانه ها، کمتر کسی را پیدا می کنید که بخواهد با روش سنتی در حیاط منزل فرش خود را بشورد. در واقع مشکلات مربوط به هزینه آب، محیط مشاع ساختمان مانع از این کار شده است. البته وجود قالیشویی معتبر فرش دستبافت را نیز نباید نادیده بگیریم. با این حال اگر باز هم به فکر شستن فرش مخصوصا فرش دستی در خانه هستید، لطفا ادامه مطلب را از دست ندهید.

شستن فرش های ارزشمند دستبافت در منزل می تواند به راحتی باعث نابودی آن ها شود. شستن این نوع فرش ها بدون هیچ گونه تخصص و دانشی تنها آسیب هایی جبران ناپذیر برای فرش به همراه دارد. جلوه و زیبایی این فرش ها با این کار از بین می رود. همچنین استفاده از برس و شوینده های نا مناسب به بافت فرش صدمه وارد می کند و حتی ممکن است لکه هایی با رنگ زرد بر روی آن ایجاد نماید و جذابیت و تمیزی قبل را از دست بدهد. از این رو هرگز خودتان در منزل با شیوه های سنتی اقدام به شستن فرش دستبافت نکنید و از قالیشویی معتبر فرش دستبافت کمک بگیرید تا فرش هایتان در صحت و سلامت، تمیز و زیبا شوند. با این اقدام نیاز به صرف هزینه برای خرید دوباره فرش نخواهید کرد.

خوشبختانه این روزها با پیشرفت تکنولوژی در صنایع مختلف، شاهد دستگاه های جدید در صنعت قالیشویی هستیم که همه روش های شستشوی سنتی در حیاط منزل و حتی شستشو با اسفنج و شامپوی فرش را مردود می کنند. چرا که این روش ها نه تنها موجب تمیزی و پاکیزگی نمی شوند، بلکه با ایجاد لکه و از بین بردن رنگ ها، درخشش فرش را نیز نابود می کنند.

 

روش شستشوی اصولی فرش دستباف در قالیشویی

بعد از بررسی نوع فرش دستبافت و الیاف های آن توسط متخصصین این حوزه، مراحل شستن و تمیز کردن فرش شروع می شود. قالیشویی ها قبل از هر اقدامی برای شستن فرش دستبافت، به وسیله دستگاهی که مخصوص غبار گیری می باشد، گرد و خاک و ذرات ریز غذای ریخته شده بر روی فرش را از بین می برند، تا بعد از خیس شدن فرش، لکه ای ایجاد نشود. بعد از خیس کردن کل فرش، دستگاه هایی که شلاق های دوار شکل و بزرگ دارند با چرخش خود آلودگی روی فرش ها را از بین می برند. استفاده از شوینده مخصوص با نوع فرش که توسط پرسنل کار بلد و متخصص تایید شده باعث می شود رنگ فرش ثابت بماند و هیچ تغییری نکند.

 بعد از مرحله شستن و زدودن آلودگی ها نوبت به آبکشی می رسد که در چند مرحله انجام می شود تا هیچ مواد شوینده ای در ریشه و تار و پود فرش باقی نماند. سپس نوبت به فرآیند آبگیری با استفاده از نیروی گریز از  مرکز می باشد که با دستگاه مخصوصی انجام می شود. قالیشویی عضو اتحادیه برای فرش دستبافت این اطمینان را به شما می دهد، در صورتی که فرش دستبافت شما دارای پوسیدگی های ریز و خفیف در برخی نقاط است، دستگاه آبگیر با دور بسیار آهسته می چرخد تا آسیبی به بخش های پوسیده شده وارد نشود. همچنین در قالیشویی از مواد مخصوصی برای تثبیت رنگ فرش استفاده می کنند، که به آن ها تثبیت کننده نیز می گویند. این کار باعث می شود، هیچ کدام از رنگ ها از بین نروند و تداخل و ترکیبی با هم نداشته باشند و فرش بعد از شستشو به خوبی بدرخشد.

شستن فرش دستباف

اهمیت انتخاب بهترین قالیشویی فرش دستبافت

یک شرکت قالیشویی معتبر این تضمین را به شما می دهد که سلامت فرش دستبافت شما تا زمان تحویل حفظ می شود و در زمان شستشو هیچ تغییری در رنگ و بافت زیبا و ظریف فرش ایجاد نخواهد شد. در برخی موارد قالیشویی معتبر می تواند رنگ های ترکیب شده در زمان شستشو های قبلی را نیز از بین ببرد. بنابراین بسیار مهم است که از یک قالیشویی معتبر فرش دستبافت برای این کار کمک بگیرید.

این قالیشویی حرفه ای و با تجربه با استفاده از تکنیکی به نام قلم زنی لکه های رنگی فرش دستبافت را پاک می کند. این کار نیازمند دقت و تخصص می باشد. علاوه بر این موارد گذاشتن فرش دستبافت، در زمان مناسب در دستگاه های خشک کن از رشد و ایجاد حشرات ریز و مضر در بافت آن جلوگیری می کند.

دستگاه های به روز و مدرنی که قالیشویی های معتبر استفاده میکنند، برس های بزرگی دارند که با روشی استاندارد و جهانی به آهستگی مناطق تیره و کثیف فرش را شستشو می دهند و برای آبگیری نیز از محفظه هایی به شکل استوانه استفاده می شود، جالب این جاست که این محفظه ها با حرکات دوارنی آب های درون فرش را خارج می نمایند. همچنین این دستگاه های جدید مجهز به سیستم حرارتی می باشند، تا فرش در سریع ترین زمان ممکن خشک شود و هیچ گونه بوی بد و بوی رطوبتی به خود نگیرد.

 

هزینه شستشوی فرش دستباف

از آن جایی که شستشوی فرش دستباف نیازمند تخصص کافی می باشد و شوینده ها و تثبیت کننده های رنگ معتبر و مخصوص نیاز دارد شستن آن در منزل اصلا به صرفه نیست چرا که علاوه بر هزینه های مربوط به مواد شوینده و زحمت زیاد می تواند باعث آسیب جدی به فرش شود و شما مجبور به خرید دوباره فرش دستبافت شوید، که این موضوع هزینه زیادی را برای شما و خانواده به همراه خواهد داشت. بنابراین با توجه به مناسب بودن هزینه شستن فرش دستبافت در قالیشویی، سپردن این مسئولیت به این کارخانه ها منطقی تر می باشد و هزینه بسیار ناچیزی برای شما دارد. در عین حال نیز نتیجه ای عالی از این کار دریافت خواهید کرد، چرا که این شستشو و خشک کردن با دستگاه های مدرن صورت می گیرد.

معمولا کارشناسان قالیشویی معتبر فرش دستبافت، با توجه به نوع و متراژ فرش و همچنین خدمات مورد نظر شما هزینه شستشوی فرش دستباف را به شما خواهند گفت و با شما به توافق می رسند و سپس اقدام به بردن فرش به کارخانه می کنند. فرش های دستبافت قبل از ارسال به کارخانه توسط کارشناسان بررسی می شوند، زیرا نیاز به ضمانت دارند تا خیال مشتری بابت سلامت آن ها راحت و آسوده باشد.

 

بهترین فصل سال برای شستشوی فرش دستباف

بسیاری از افراد فقط در ماه های آخر سال یعنی در بهمن و اسفند با قالیشویی تماس می گیرند و برای شستن فرش ها با آن ها هماهنگ می شود. البته در اسفند ماه حجم کاری این کارخانه ها به شدت بالاست و حتی ممکن است ظرفیت آن ها تکمیل شده باشد و نتوانند به موقع به درخواست شما رسیدگی کنند. بنابراین بهتر است قبل از شلوغی آخر سال به فکر نظافت و شستشوی فرش های خود باشید.

با این حال در طول سال به غیر از خانه تکانی عید، فرش ها نیاز به نظافت و تمیزی دارند، هر چند شما به موقع اقدام به جارو برقی زدن نمایید و اجازه ندهید گرد و خاک مدت طولانی بر روی فرش دستبافت زیبای شما باقی بماند. با این حال ذرات ریزی همواره به بخش های زیرین تار و پود نفوذ می کنند، که با جارو برقی نیز نمی توان آن ها را خارج کرد و نیاز به دستگاه های موجود در قالیشویی دارند. این ذرات بسیار ریز به مرور باعث از بین رفتن فرش و پوسیدگی آن می شوند. در زمان رفت و آمد روی فرش ها این ذرات موجب می شوند که الیاف فرش ها آسیب ببیند. پس حتی اگر می بینید فرش شما ظاهری تمیز دارد، بهتر است هر از چند گاهی در طول سال از خدمات قالیشویی فرش دستبافت استفاده کنید.

شستشوی مرتب و به موقع فرش ها سبب از بین رفتن کامل آلودگی ها چرب و چسبیده به فرش می شود و همان طور که گفته شد به هیچ عنوان با جارو برقی نمی توان آن ها را از بین برد. این کثیفی ناشی از آلودگی هوا، بخارها و ذرات چربی آشپزخانه و گرد و غبار زیر صندل های رو فرشی است. بنابراین حداقل در سال یکبار حتما باید از خدمات قالیشویی های فرش دستبافت بهره مند شوید.

 

شستشوی صحیح فرش دستبافت در قالیشویی

فرش های دستبافت ایرانی در صورتی که به خوبی مراقبت شوند و به موقع و اصولی شسته شود، می توانند دهه ها عمر کنند، بدون این که هیچ آسیبی ببینند. نوع الیاف و نخ های به کار رفته در این فرش ها، آن ها را بسیار با دوام و در عین حال حساس نموده است. اما در صورتی که به خوبی نگهداری شوند، هیچ مشکلی برای آن ها پیش نخواهد آمد. بنابراین اگر صاحب چنین کالای ارزشمندی هستید، حتما برای نظافت و رسیدگی به آن از قالیشویی فرش دستبافت استفاده کنید و با دقت و حساسیت این قالیشویی را انتخاب کرده و پس از آن با خیالی آسوده منتظر فرش تمیز و پاکیزه خود باشید.

 

اهمیت حمل و نقل فرش دستبافت

بسیاری از افراد قبل از تصمیم به سپردن فرش دستبافت خود و هماهنگی با پرسنل کارخانه، به غیر از شستشوی اصولی، نگران نحوه حمل و نقل فرش ها هستند. اما شما با انتخاب یک قالیشویی معتبر فرش دستبافت با تجربه و حرفه ای علاوه بر این که از لحاظ شستشو، نوع دستگاه های موجود در قالیشویی و مواد شوینده آسوده خاطر می شوید، هیچ گونه نگرانی ای بابت انتقال فرش به کارخانه و برگشت آن به منزل نخواهید داشت. پرسنل قالیشویی به شما این تضمین را می دهند که با دقت و حساسیت خاصی اقدام به جا به جایی فرش ها می کنند، تا هیچ آسیب احتمالی به فرش های گرانقیمت و ارزشمند شما وارد نشود و فرش ها صحیح و سالم بعد از شستشو به دست شما برسند. این پرسنل به خوبی برای انجام وظایف خود آموزش دیده اند و با تخصص وارد عمل می شوند.

برخی افراد به همین دلیل ترجیح می دهند خودشان با خودرو شخصی یا وانت های اجاره ای فرش را به قالیشویی تحویل دهند، که این کار می تواند آسیب زننده تر باشد و در اثر یک بی احتیاطی بافت فرش دچار مشکل شود. در نتیجه بهتر است صفر تا صد کار را به قالیشویی بسپارید و بدون دغدغه منتظر فرش خود در منزل یا محل کار باشید.

 

خدمات قالیشویی فرش دستبافت:

  • شستشوی انواع فرش دستبافت و ماشینی
  • خشکشویی انواع مختلف فرش دستبافت و ماشینی
  • خشکشویی موکت در محل مورد نظر شما
  • خدمات رفوگری و ترمیم انواع فرش های دستبافت
  • از بین بردن لکه های انواع مختلف فرش دستبافت
  • خدمات حمل و نقل فرش

سخن آخر

هزینه شستن فرش دستبافت در یک قالیشویی معتبر بسیار به صرفه تر و منطقی تر از آسیب زدن به این کالای ارزشمند در منزل است. وجود متخصصین حوزه فرش دستبافت در کارخانه قالیشویی که قبل از هر اقدامی به بررسی و تشخیص نوع نخ و الیاف فرش دستی می پردازند، این اطمینان را به شما می دهند که با علم و آگاهی اقدام به نظافت و شستن فرش شما می نمایند، تا از هر گونه آسیب احتمالی دور بماند. بنابراین از خدمات این قالیشویی معتبر بهره ببرید و زیبایی فرش دستبافت خود را دوباره همانند روز اول لمس کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *