شستشوی خوشخواب و پتو

شستشوی خوشخواب و پتو

در محتوای امروز می خواهیم در مورد شستشوی کالای خواب نظیر شستشوی خوش خواب، تشک، روتختی، پتو و غیره صحبت کنیم. موارد گفته شده جزء کالای خواب بشمار می آیند که در تمامی خانه ها وجود دارد و ما ساعات زیادی از عمر خود را در کنار این لوازم می گذرانیم. به همین منظور مراقبت و نگهداری از آنان و همچنین تمیز کردن و رعایت اصول بهداشتی این وسایل اهمیت بسیار بالایی دارد. چون در سلامت خود ما به طور مستقیم تاثیر می گذارد.

چرا باید خوشخواب و پتو را بشوریم؟

 آلودگی های روی کالاهای خواب نظیر خوش خواب و پتو و بالش و غیره می توانند به دلیل موارد زیر باشند. یکی از موارد تعریق بدن می باشد. در فصول گرم سال این مورد بیشتر دیده می شود و باعث ایجاد رطوبت و همچنین رشد باکتری ها در کالاها می شود. ازجمله موارد دیگر پوست و موی بدن انسان است. این پوست ها بسیار ریز بوده و با چشم عادی نمی توان آن ها را بررسی کرد. اما در مرور زمان بر روی روتختی و تشک و بالشت جمع شده و باعث ایجاد یک محیطی آلوده می شود.

 به طورکلی آلودگی های روی کالاهای خواب با چشم قابل رویت نیستند. به همین منظور شاید افراد برای شستن این موارد هزینه نکنند. اما خوب است بدانید که سالی چند بار باید خوشخواب و پتو ها را برای شستشو به خشکشویی فرستاد.

شستن خوشخواب

معرفی یک خشکشویی با کیفیت

 ما در این متن می خواهیم یک خشکشویی بسیار با کیفیت در تهران را به شما عزیزان معرفی کنیم. خشکشویی ما خشکشویی پسرخاله ها می باشد. این خوشکشویی جزو اتحادیه سمی بوده و تحت نظارت اتحادیه عمل می کن.

بیشتر سرویس دهی های خشکشویی پسرخاله ها در قسمت غرب و شمال تهران می باشد. اما در کرج و تبریز نیز دارای شعبه و سرویس دهی است.  پرسنل این خشکشویی بسیار مؤدب و مهربان بوده و درقبال کالاها ی شما احساس مسئولیت زیادی دارند.

خشکشویی پسرخاله ها برای شستن کالاهای خواب از بهترین تجهیزات و دستگاه ها استفاده می کنند. همچنین موادی که با آن این کالاها را می شویند بسیار باکیفیت بوده و به الیاف و بافت تشک و خوشخواب و پتو آسیبی وارد نمی کنند.

شستشوی پتو

ضرر های شستن نا مناسب پتو و خوشخواب

 توصیه ما به شما این است که به جای آنکه کالای خواب خود را مانند پتو و خوش خواب، در منزل بشویید، آن را به خشکشویی های با کیفیت  مانند خشکشویی پسرخاله ها بسپارید. هزینه خشک شویی پتو یا هزینه شستشوی خوش خواب نسبت به زحمتی که قرار است برای آن کشیده شود بسیار مناسب می باشد.

 درصورتی که شما از روش های صحیح شستن خوشخواب و پتو آشنا و آگاه نبوده و برای شستشوی آن ها از شوینده ای نامناسب، محیط نامناسب یا روش نامناسب استفاده کنید، ممکن است خوشخواب و پتوی شما کاملاً خراب و غیرقابل استفاده شده و نیاز باشد که یک بار دیگر آن را تازه خریداری کنند.

 به همین منظور هزینه خشک شویی پتو و هزینه شستشوی خوشخواب بسیار به صرفه تر از خرید دوباره این لوازم است.

 

چه زمانی پتو و خشخواب را باید شست؟

 یکی از سوالاتی که برای افراد بسیار پیش می آید، این است که چه زمانی باید کالای خواب خود مانند پتو و خوش خواب را بشوییم و فاصله زمانی هر شستشو با شستشوی بعدی چقدر باید باشد؟

 به طورکلی این زمان بستگی به خود فرد، بهداشت فردی و میزان استفاده شخص از کالا دارد. درصورتی که فرد به طور روزانه حمام رفته و به طور متداوم لباس های خود را تعویض می کند یا فقط با لباس خواب در تخت و  خوش خواب و پتو می رود، زمان بیشتری می تواند بین دو شستشوی خود فاصله بیندازد.

 اما به طورکلی فاصله زمانی برای شستشوی کالای خواب باید کوتاه باشد. توصیه می شود که روبالشی و روتختی را هر یک یا دو هفته بشویید و برای پتو، تشک، خوش خواب و غیره می توانید یک تا دو ماه فاصله بیندازید. خوب است که برای امر شستشوی خوش خواب و روتختی و پتوی خود یک فاصله زمانی منظم و دقیق انتخاب کنید و سر همان تاریخ کالاهای خود را برای شست وشو به خشکشویی پتو یا خشکشویی خوشخواب بفرستید.

شستشوی خوشخواب در محل

شستشوی خوشخواب

یکی از مهم ترین کالاهای خواب که حتما باید برای شست وشو به خشک شویی فرستاده شود، خوشخواب می باشد. همان طور که گفتیم تمامی کالاهای خواب از جمله خوشخواب، پتو، روتختی، روبالشی و غیره به دلیل ارتباط مستقیم با انسان و ساعات بالای این ارتباط نیاز به شستشوی منظم و دقیق دارند.

 خوشخواب ها نیز از این امر به دور نیستند به دلیل این که انسان در طول روز دچار تعریق می شود و آلودگی های بر روی بدن وجود دارد، همچنین  مواردی مانند بزاق دهان یا لکه هایی بر روی خوش خواب مانند لکه غذا  و دیگر لکه ها، باعث می شود که بسیاری از افراد به این فکر بیفتند که خوشخواب خود را تعویض کند. زیرا شستن این کالا بسیار سخت و انرژی گیر است.

 خوش خواب ها بسیار برای زندگی افراد مزیت دارند و باعث می شوند بسیاری از مشکلات ستون فقرات و دردها کاهش یابند. اما در کنار این مزیت دارای شستشوی سختی نیز می باشند. خشکشویی پسرخاله ها که مجهز به بهترین و به روزترین دستگاه ها برای شستشوی خوشخواب و انواع کالای خواب می باشند، می توانند این کار را در کوتاه ترین زمان با کمترین هزینه و کمترین دردسر برای شما انجام دهند و شما می توانید به طور منظم خوش خواب خود را برای شستشو به آن جا بفرستید.

 

نکات مهم برای شستشوی کالای خواب

  • پیش از هر چیزی توصیه می کنیم که از روش های قدیمی برای شستشوی خوشخواب در خانه پرهیز کنید. زیرا این کار باعث می شود که آب، رطوبت و مواد شوینده در بافت خوش خواب باقی بماند و باعث ایجاد رطوبت بیشتر شود. همین رطوبت محلی مناسب برای رشد انواع باکتری ها و قارچ ها شود . در نتیجه باعث می شود که پس از مدتی خوشخواب شما آلوده شده و بوی نم و بوی بدی به خود بگیرد.
  • اگر لکه ای بر روی خوش خواب شما ایجاد شده ابتدا سعی کنید در همان لحظه لکه را بشویید. برای این کار می توانید از اسفنج ، مسواک یا پارچه استفاده کرده و در کنار آن از یک ظرف آب گرم و مواد شوینده استفاده کنید. دقت کنید که هیچ گاه برای از بین بردن لکه خوشخواب آب مستقیم را بر روی آن نگیرید. زیرا فنرهای داخل خوش خواب در اثر تماس با آب دچار زنگ زدگی شده و در نهایت کارایی خوشخواب شما از بین می رود.
  • برای آنکه رنگ پتو خوش خواب روتختی و دیگر لوازم مرتبط با کالای خواب شما از بین نرود یا خراب نشود، توصیه می کنیم که حتما آن را به خشکشویی بسپارید. خشکشویی دارای کارشناسان با تجربه در زمینه شستشوی انواع کالاها بوده و همچنین افراد علم و دانش کافی برای شناسایی انواع پارچه و راه های مناسب برای شستشوی آن ها دارند. درنتیجه متناسب با جنس هر پارچه، نوع بافت آن، الیاف به کاررفته در داخلش و …، از بهترین مواد شوینده برای شستشوی آن استفاده می کنند.

 

عوامل مهم در شستشوی پتو و خوشخواب

 یکی از مهم ترین عوامل در شست و شوی انواع روتختی و پتو، جنس آن ها می باشد. به عنوان مثال اگر از جنس پنبه باشند برای شست وشوی آن ها باید از آب سرد استفاده کرد. اگر از جنس های  حساس باشد دما نباید بیشتر از 30 درجه شود. همچنین برای شستشوی روتختی های ابریشمی و کتان بهترین دما 30 درجه می باشد.

 درصورتی که کالای خواب شما تحت استفاده یک فرد بیمار بوده، یا ابتدا خودتان آن را به طور کامل ضدعفونی کنید یا در هنگام تحویل به مأموران خشکشویی به آن ها اطلاع دهید تا پیش از شستشو آن را ضدعفونی کرده و سپس برای شستن اقدام کنند .

یکی دیگر از مهم ترین موارد در شستشوی کالای خواب مانند خوش خواب و پتو که باعث می شود حتما برای شستن آن ها به خشک شویی مراجعه کنیم، خشک کردن این موارد است. به طورکلی خشک کردن پس از شستن هر کالا بسیار مهم می باشد. درصورتی که رطوبت در کالا بماند باعث ایجاد محیطی برای رشد قارچ ها و باکتری ها می شود. در خشکشویی ها  پس از خشکشویی پتو یا خشکشویی خوش خوابآ آن ها را در یک مکان مناسب قرار داده تا به طور کامل خشک شده و هیچ گونه رطوبتی در داخل آن ها باقی نماند.

هزینه شستن پتو

خدمات خشکشویی در منزل

از دیگر زمینه های فعالیت قالی شویی و خشک شویی پسرخاله ها خدمات شستشو و خشک شویی در محل است. شما می توانید هزینه خشک شویی پتو یا هزینه خشکشویی خوش خواب را در محل بپردازید و پرسنل خشک شویی برای شستن این موارد به منزل شما بیایند. این پرسنل به کمک دستگاه ها و تجهیزات خاص آمده و خوشخواب شما را در همان محل شسته و به طور کامل می شویند.

پس از گذشت چند ساعت خوشخواب شما به طور کامل خشک شده و می توانید دوباره از آن استفاده بکنید.

 

هزینه خدمات خشکشویی

 به طورکلی هزینه شستشوی خوشخواب یا هزینه خشکشویی پتو درقبال خرید دوباره این لوازم یا شستن آن ها در منزل بسیار مناسب تر می باشد. هر کدام از این لوازم امروزه دارای قیمت بسیار بالایی هستند. اگر افراد بدون دانش و آگاهی برای شستن خوشخواب یا پتو خود اقدام کنند ممکن است در طول این کار آسیبی به خوشخواب و یا پتو وارد کرده و یا نتواند آن را به خوبی خشک کنند.

 همه این موارد باعث می شود که پس از مدتی خوشخواب یا پتو کاملاً از  کار افتاده و دیگر نتوان از آن استفاده کرد. پس بهترین راه و راحت ترین راه سپردن خوش خواب پتو و دیگر کالاهای خواب برای شست وشو به خشک شویی می باشد.

 

سخن پایانی

کالاهای خواب  کتنند خوشخواب، پتو ، روتختی و …. در طول زمان کوتاهی دچار آلودگی می شوند. آلودگی های این لوازم با چشم قابل رویت نیستند. همچنین سشتن خوشخواب و پتو در منزل دشوار می باشد. به همین منظور توصیه می کنیم که پتو و خوشخواب خود را در بازه های زمانی مشخص برای شستشو به خشکویی بفرستید. در این صورن هم کالاهای خواب شما تمیز شده و هم آسیبی به آن ها وارد نمی شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیریداینستاگرام ما