شستشوی انواع فرش ماشینی

این روزها در بسیاری از خانه های ما ایرانی ها، فرش های زیبای ماشینی را می توانید مشاهده کنید. این فرش ها بیشترین سفارشات شستشوی قالیشویی ها را تشکیل می دهد. به منظور شستشوی فرش ماشینی حتما باید انواع مختلف آن را بشناسیم تا بتوانیم روش صحیح و مواد شوینده مناسب با آن را انتخاب کنیم. اگر شستن فرش را به یک قالیشویی حرفه ای بسپارید، بدون شک علاوه بر حفظ کیفیت فرش، طول عمر مفید آن نیز افزایش می یابد. با ما همراه باشید تا نکات مفیدی پیرامون شستشوی انواع فرش ماشینی در یک قالیشویی معتبر و با تجربه به دست آورید.

فرش های ماشینی با توجه به الیاف به کار رفته در آن ها انواع مختلفی دارند که نحوه شستن آن ها را تعیین می کند، هزینه شستن فرش ماشینی توسط قالیشویی با عواملی بستگی دارد  که در ادامه محتوا کامل به آن ها خواهیم پرداخت.

فرش های ماشینی خود را در منزل نشورید!

شستن فرش با روش سنتی در منزل در گذشته بسیار مرسوم بوده، چرا که هنوز قالیشویی های معتبر با دستگاه های مدرن وارد این صنعت نشده بودند. شستن فرش در منزل های آپارتمانی تقریبا غیر ممکن است، بحث هزینه آب و حیاط مشاع می تواند شکایت همسایگان را به همراه داشته باشد. خوب است بدانید شستن فرش در منزل به روش سنتی و با شوینده های نا مناسب فقط می تواند باعث آسیب دیدن فرش ها شود.

فرش های ماشینی در سه نوع مختلف تار و پود به بازار عرضه می شوند که شامل نخ تار، نخ پرز و نخ پود هستند، که شستشوی هر کدام با روش و شوینده خاصی انجام می شود، و این کار را فقط یک قالیشویی معتبر انجام می دهد. این موضوع سبب می شود هیچ مشکلی برای بافت و رنگ فرش ماشینی شما به وجود نیاید. پس هرگز بدون تخصص و شناخت نوع فرش اقدام به شستن آن نکنید، چرا که ممکن است هزینه های جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

متخصصین حوزه فرش در قالیشویی بعد از بررسی الیاف فرش اقدام به شستشو می کنند. الیاف های فرش ماشینی ممکن است، اکریلیک، پشم و یا کرک باشند که هر کدام برای شسته شدن نیازمند شرایط مخصوص به خود هستند.

شستن فرش های ماشینی

شستشوی فرش ماشینی در زمان خانه تکانی نوروز

با فرا رسیدن ماه های پایینی سال، بسیاری از مردم طبق آداب و رسوم گذشته به فکر خانه تکانی و شستشوی فرش ماشینی خود هستند. این روزها برای شستن فرش ها، قالیشویی ها پیش قدم می باشند و کمتر کسی حاضر است وقت و هزینه خود را صرف شستن فرش در منزل نماید، چرا که این کار اصلا مقرون به صرفه نیست و فرش نیز به خوبی تمیز نمی شود.

البته باید به این نکته توجه کرد در روزهای پایینی سال حجم کاری قالیشویی ها بسیار بالاست و ممکن است وقت کافی برای شستن فرش ها نداشته باشند، از این رو بهتر است این کار را به دقیقه نود واگذار نکنید و در ماه های پایینی سال هر چه زودتر با قالیشویی فرش ماشینی هماهنگ شوید، تا بهترین خدمات را از قالیشویی دریافت کنید.

قیمت شستن فرش ماشینی

نکاتی برای انتخاب قالیشویی معتبر

احتمالا برای شما جالب باشد که فرش های ماشینی به علت داشتن الیاف های پلاستیکی نسبت به فرش های دستبافت گرد و خاک بیشتری را به خود جذب می کنند و دقت و مهارت لازم را برای شستن و نظافت نیاز دارد تا بافت آن ها خراب نشوند. پس حتما در زمان انتخاب قالیشویی به مجوز فعالیت آن از اتحادیه قالیشویان توجه داشته باشید. تجربه و مهارت قالیشویی فرش ماشینی علاوه بر شستن در خشک کردن، رفو و ترمیم فرش های آسیب دیده نیز اهمیت دارد. پس به همه این موارد در زمان پیدا کردن قالیشویی دقت نمایید.

یک قالیشویی معتبر با استفاده از به روزترین و جدیدترین دستگاه ها اقدام به شستن و خشک کردن فرش های ماشینی و دستبافت می کنند. این کار موجب می شود فرش شما صحیح و سالم به شما تحویل داده شود. روش های خشک کردن مکانیزه از قرار دادن فرش در شرایط آب و هوایی بد جلوگیری می کند و فرش را به بهترین شکل ممکن خشک می کند. این امکانات موجب شده در هر زمان از سال که لازم بود فرش خود را به قالیشویی بسپارید و فرش تمیزتان را کاملا خشک و بدون هیچ رطوبتی  درب منزل تحویل بگیرید.

 

قالیشویی فرش ماشینی

شستشوی فرش ماشینی جزء رایج ترین خدماتی محسوب می شود که در قالیشویی های معتبر ارائه می شود. این کار در کوتاه ترین زمان ممکن و به بهترین شکل انجام می شود، بدون این که شما دچار دردسر جا به جایی و زحمت شوید. پرسنل حرفه ای و آموزش دیده قالیشویی از صفر تا صد مراحل شستشو و حمل و نقل را بر عهده می گیرند و فرش های شما را تمیز و سالم به منزل یا محل کار شما بر می گردانند. تنها کافیست با یک تلفن هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

مراحل کلی شستن فرش ماشینی در قالیشویی

  • بررسی و تشخیص نوع الیاف فرش
  • گرد و غبارگیری
  • استفاده از تثبیت کننده های رنگ
  • لکه برداری از فرش
  • شستشوی اصولی
  • آبکشی کامل
  • خشک کردن

 

مراحل شستشوی فرش ماشینی در قالیشویی

در یک قالیشویی معتبر فرش ماشینی مراحل شستشو به ترتیب و ظرافت خاصی انجام می شود تا فرش شما هم به خوبی تمیز و پاکیزه شود و هم دچار آسیب های احتمالی نشود. این کار، مهم ترین وظیفه یک قالیشویی فرش ماشینی به حساب می آید. در ادامه به بررسی این مراحل می پردازیم:

 

بررسی و شناخت نوع فرش ماشینی

در ابتدا متخصصین فعال در زمینه فرش که از پرسنل با تجربه قالیشویی هستند، اقدام به بررسی نوع فرش و الیاف آن می نمایند تا بهترین مواد شوینده و روش شستشو را برای فرش ماشینی شما در نظر بگیرند. این مرحله اهمیت بالایی دارد، زیرا باعث افزایش طول عمر فرش شده و زیبایی و جذابیت آن را نیز حفظ می کند و همین طور مانع از ترکیب شدن رنگ طرح های آن به خصوص در فرش های زمینه روشن می شود.

علاوه بر این کارشناسان قالیشویی آسیب های قدیمی، لکه های موجود در فرش را  نیز بررسی می کنند. در صورت تمایل شما می توانند سوختگی های جزیی، پارگی و پوسیدگی ها را ترمیم کنند و لکه های فرش را هم به خوبی از بین می برند.

 

گرد و غبارگیری فرش ماشینی

مرحله بعدی گرد و غبار گیری فرش است. این مرحله بعد از شناخت و تشخیص نوع فرش انجام می شود، چرا که با دو روش مختلف دستی و ماشینی انجام می شود. در روش ماشینی یا مکانیزه با استفاده از دستگاه های مکنده و ضربه زن این کار انجام می شود و همه ذرات ریز و گرد و خاک هایی که در ریشه و تار و پود فرش جمع شده اند، از آن خارج می شوند. خوب است بدانید این ذرات به وسیله جارو برقی هم از بین نمی روند و فقط با دستگاه های پیشرفته قالی شویی می توان آن ها را از  بافت فرش خارج کرد. این دستگاه ها قدرت مکش متفاوتی دارند که پرسنل با توجه به نظر متخصصین در زمان بررسی، قدرت دستگاه را برای فرش شما تنظیم می کنند.

در دستگاه های ضربه زن، فرش را داخل محفظه قرار می دهند و این دستگاه با استفاده از محورهای پیستونی و برس، ضربه هایی را به فرش وارد می کند، تا گرد و خاک آن از بین برود. به کارگیری از بهترین ماشین آلات در قالیشویی فرش ماشینی موجب می شود تا این مرحله بدون هیج آسیبی به فرش انجام شود. علاوه بر این در تمام طول شستن فرش ماشینی کارشناسان قالیشویی نکات و دستورات لازم جهت حفظ سلامت فرش را به پرسنل یاد آوری می کنند.

 

روش شستشوی انواع فرش ماشینی در قالیشویی

دو روش معمول برای شستن فرش ماشینی در قالیشویی عبارتند از شستشوی معمولی و اعلاشویی. در هر دو این روش ها مراحل یکسان بوده و تنها نوع دستگاه شوینده و مواد شوینده استفاده شده متفاوت می باشد. البته قالیشویی فرش ماشینی به وسیله ی پودرهای جاذب مخصوص و بخار هم از شیوه های جدید شستشوی فرش است. کارشناسان بعد از بررسی فرش روش مطمئن و ایمن برای فرش شما را انتخاب می  کنند. البته نظر شما هم قبل از شستشو جویا می شوند.

آبکشی اصولی بعد از شستشوی فرش ماشینی و پس از آن خشک کردن به وسیله دستگاه های مخصوص و گرمخانه موجب می شود، هیچ رطوبتی در فرش باقی نماند و فرش به طور کامل خشک شود. خشک شدن کامل فرش از بو گرفتن و آسیب به بافت و ریشه جلوگیری می کند.

قالیشویی فرش ماشینی

هزینه شستشوی فرش ماشینی

شستشوی انواع فرش ماشینی در قالیشویی بیش ترین استقبال را دارد. چرا که با توجه به نوع خدماتی که قالیشویی در اختیار شما قرار می دهد، هزینه بسیاری پایینی به همراه دارد. در واقع هزینه شستشوی فرش ماشینی بستگی به متراژ آن دارد، البته میزان خدماتی که شما از قالیشویی انتظار دارید نیز در این هزینه تاثیر گذار می باشد، یعنی نوع دستگاهی که فرش با آن شسته شود و از چه نوع شوینده استفاده کنند و البته آیا نیاز به ترمیم و لکه برداری دارد یا خیر.

برخی افراد هنوز تصور می کنند هزینه شستن فرش ماشینی در منزل کمتر از قالیشویی است. اما این در حالیست که باید هزینه آب، مواد شوینده و از همه مهم تر خستگی و زحمت این کار را هم در نظر بگیرند و در آخر نیز نتیجه مطلوبی به دست نیاید، ریشه فرش ها زرد رنگ شوند و رطوبت در فرش باقی بماند. همه این موارد باعث کاهش طول عمر فرش می شود، حتی در برخی موارد به دلیل استفاده نادرست از شونده در منزل به رنگ فرش آسیب وارد می شود. بنابراین با اطمینان فرش خود را به قالیشویی بسپارید، چرا که بسیار مقرون به صرفه تر و منطقی تر می باشد.

برخی از قالیشویی ها در ماه های آخر سال متاسفانه هزینه شستن فرش ماشینی را افزایش می دهد که این موضوع باعث نارضایتی مشتریان می شود. اما ما به شما این اطمینان را می دهیم که هزینه ها طبق تعرفه اتحادیه دریافت می شود و هیچ افزایش قیمتی به بهانه ی مناسبت های خاص نخواهیم داشت.

 

آیا جنس فرش در نحوه شستشوی قالیشویی تاثیر دارد؟

بله، جنس فرش های ماشینی با توجه به الیاف و نخ به کار رفته در آن بسیار متفاوت می باشد. فرش های ماشینی پشمی، پلی پروپلین، اکرلیک و ابریشمی که همان پلی استری می باشد دارای ضخامت های متنوعی نسبت به هم هستند. همین موضوع مهم ترین دلیل متخصصان قالیشویی فرش ماشینی برای بررسی و شناخت قبل از انجام شستشو می باشد. این کار از شستشوی فرش با روش نا درست جلوگیری می کند و آسیبی به فرش وارد نمی شود. به این خاطر است که بسیاری از افراد با اطمینان فرش خود را به قالیشویی می سپارند.

 

چرا باید شستشوی فرش ماشینی را به قالیشویی واگذار کرد؟

خوب است بدانید همین فرش های ماشینی که در منزل دارید و هر روز بر روی آن ها قدم می گذارید، با الیاف های مختلف تولید و عرضه می شوند. هر کدام از این مدل فرش ها ویژگی های منحصر به فردی دارند که باید در زمان شستشوی فرش ماشینی به آن توجه کافی داشت. شناخت نوع فرش ها کاریست که فقط با تخصص و تجربه کاری به دست می آید. متخصصین حرفه ای و فعال در قالیشویی به راحتی این کار را انجام می دهند و از مواد شوینده درست و مطابق با الیاف فرش استفاده می کنند.

 نتیجه این شستشو و اطمینان به قالیشویی چیزی جز فرش های تمیز نخواهد بود، فرش هایی که دقیقا مثل روز اول درخشش و جذابیت خود را به نمایش می گذارند. بدون شک نمی توان این انتظار را از شستشوی فرش ماشین در منزل داشت.

 

خدمات مربوط به حمل و نقل فرش

بعد از تماس شما به قالیشویی فرش ماشینی ، پرسنل برای تحویل فرش ها از منزل یا محل کار شما هماهنگی های لازم را انجام می دهند و در زمان و روز مقرر شده در آن جا حاضر می شوند و فرش را از شما تحویل می گیرند و نوع خدمات مورد نظرتان را یادداشت می کنند. حمل و نقل فرش ها با دقت انجام می شود تا کالای ارزشمند شما هیچ صدمه ای نبیند. بعد از انجام مراحل مربوط به شستشو و خشک شدن کامل، فرش ها لول و بسته بندی می شوند و با همان دقت و ظرافت به منزل یا محل کار شما تحویل داده می شوند. در حقیقت تعهد یک قالیشویی معتبر را از خوش قولی و ضمانت تحویل فرش در سلامت کامل می توانید، دریابید.

هرگز خودتان اقدام به بردن فرش به قالیشویی نکنید، چون ممکن است نا خواسته فرش را در زمان جا به جایی پاره کنید و به بافت آن صدمه بزنید.

 

کیفیت شستن فرش ماشینی در قالیشویی

شستشوی فرش در قالیشویی کاری حساس و تخصصی می باشد. این موضوع به این معناست که پرسنل با فرش شما همچون یک کالای ارزشمند و گرانقیمت رفتار می کنند و با دقت و وسواس اقدام به شستشوی آن می نمایند. استفاده از بهترین شوینده ها با برندهای معتبر و به روزترین دستگاه های مخصوص شستن فرش ماشینی موجب می شود تا فرش علاوه بر حفظ سلامت، بسیار پاک و تمیز شود و هیچ لکه ای بر روی آن باقی نماند.

روش شستن فرش ماشینی در مراکز مدرن متفاوت از کارخانه های سنتی است. در مراکز مکانیزه و مدرن همه مراحل با دستگاه های صنعتی انجام می شود تا نتیجه مطلوبی در پایان به دست آید و طول عمر و سلامت فرش نیز به خوبی حفظ شود.

شستن فرش ماشینی

خدمات قالیشویی فرش ماشینی

یک کارخانه قالیشویی مدرن در کنار شستن فرش ماشینی ، خدمات دیگری نظیر رفو گری فرش های ماشینی، رنگ برداری، ریشه زنی و موارد مشابه را نیز ارائه می دهد. در حقیقت اگر فرش شما علاوه بر شستن نیاز به خدمات دیگری هم دارد، می توانید به راحتی از این امکانات استفاده کنید. در حقیقت در قالیشویی صفر تا صد مراحل مربوط به فرش برای زیبایی و درخشش دوباره آن انجام می شود.

فراموش نکنید که در زمان هماهنگی با قالیشویی و تحویل حتما خدمات مورد نیاز خودتان را به پرسنل بگویید تا شما را در این امر راهنمایی کنند.

 

استفاده از شوینده های معتبر

بعد از مجهز بودن قالیشویی به دستگاه ها و دارا بودن پرسنل با تجربه و حرفه ای، نوع مواد شوینده مصرفی اهمیت پیدا می کند. مواد شوینده اصلی ترین عامل در تمیز شدن و از بین رفتن لکه های فرش می باشد. به همین دلیل است که یک قالیشویی معتبر و عضو اتحادیه از بهترین شوینده ها بهره می برد اما هزینه شستشوی فرش ماشینی را تغییر نمی دهد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد. استفاده از این شوینده ها، کیفیت و طول عمر مفید فرش را حفظ می کنند.

استفاده از شوینده های فاقد خاصیت قلیایی از آسیب رسیدن به فرش جلوگیری می کند و مواد شوینده استاندارد لکه های موجود بر روی فرش ماشینی را از بین می برد. خوب است بدانید  این مواد را متخصصین حوزه فرش با توجه به نوع نخ و الیاف بافته شده در فرش تعیین می کنند.

 

خشک شدن کامل فرش در قالیشویی

در واقع باقی مانده آب اضافه و یا حتی رطوبت جزیی در تار و پود فرش علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع می تواند پوسیدگی فرش شما را به همراه داشته باشد. با توجه به هزینه بالای خرید فرش، عاقلانه ست از فرش های منزل به خوبی مراقبت کنیم تا طول عمر مفید آن ها را افزایش دهیم. رطوبت موجب به وجود آمدن قارچ و برخی کپک ها در درون فرش می شود که باعث بیماری زایی برای شما و افراد خانواده هستند. دستگاه های موجود در قالیشویی فرش ماشینی با خشک کردن اصولی و صد در صد از همه این موارد پیشگیری می کنند.

 

خدمات لکه برداری از فرش ماشینی

  فرش های قسمت هایی از خانه مثل اتاق های نشیمن و همین طور آشپزخانه بیشتر از سایر بخش ها دچار لکه می شوند. البته فرش های راهرو نیز از این قاعده جدا نیستند و به دلیل رفت و آمد زیاد، خیلی سریع کثیف می شوند. اگر فرش های شما دچار لک شده، هرگز در منزل اقدام به لکه برداری با شوینده های سفید کننده و سایر مواد نکنید، چرا که به احتمال زیاد به فرش خود آسیب خواهید رساند. قالیشویی فرش ماشینی بعد از تحلیل و بررسی فرش با استفاده از مواد مخصوص این لکه ها را به راحتی از روی فرش شما پاک می کند، بدون این که مشکلی برای بافت یا رنگ فرش به وجود بیاید.

حتی اگر کودک در منزل دارید و فرش شما همیشه در معرض ریخته شدن انواع نوشیدنی ها و خوراکی ها قرار دارد، قالیشویی بهترین گزینه برای فرش ماشینی شما می باشد تا هر نوع لک و آلودگی را از فرش پاک نماید. پس سعی کنید بعد از کثیفی فرش یا لکه شدن بلافاصله با قالیشویی تماس بگیرید تا از خدمات آن ها بهره مند شوید، زیرا برخی از لکه ها بعد از گذشت مدت طولانی به سختی از بین خواهند رفت.

 

مزیت های استفاده از خدمات قالیشویی معتبر

  • حمل و نقل
  • تحویل سریع در کوتاه ترین زمان ممکن
  • شستشوی فرش با بهترین دستگاه های مدرن
  • نظارت و بررسی تیم متخصصین حوزه فرش
  • خشک شدن کامل فرش
  • حفظ سلامت ریشه و بافت فرش
  • شستشو در همه فصول سال و در هر آب و هوا
  • ضمانت سلامت فرش

 

کلام آخر

یک قالیشویی خوب و معتبر علاوه بر استفاده از به روزترین تجهیزات و دستگاه های قالیشویی فرش ماشینی باید همه مواد شوینده مناسب و کاربردی نظیر شوینده های ارگانیک و گیاهی، شوینده های درجه یک با برند معتبر را نیز داشته باشد، تا با توجه به نوع فرش اقدام به شستن با مواد مخصوص کند. کار بلد بودن و تجربه پرسنل نیز موجب می شود خدمات هر چه بهتر صورت بگیرد و رضایت مشتریان روز به روز بیش تر از گذشته باشد.

پس از انتخاب قالیشویی فرش ماشینی و تحویل فرش همه مشتریان انتظار دارند که بعد از انجام فرآیند شستشو فرش به خوبی تمیز شده باشد و هیچ آسیبی نیز به بافت، ریشه و دیگر بخش های آن وارد نشده باشد. این قالیشویی معتبر با امکانات بی نظیر خود علاوه بر شستشوی انواع فرش ماشینی، تمامی خدمات مثل حمل و نقل را هم با دقت و حساسیت انجام می دهد و فرش شما را در سلامت کامل به شما بر می گرداند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *